Co by tak mohl udělat osmnáctiletý mladík proti tlupě opilých vlasovců,
 majících své samopaly jako argumentační trumf, přebíjející spolehlivě
 jakékoliv případné námitky?
Usrknu čaje a podívám se na slavnostní průvod
 sněhových vloček. Je to tak dávno, ta příhoda mého otce, je zaprášená
 šedesáti lety budování civilizace. Je šedesát let mnoho nebo málo na
 naši dlouhé cestě od zvířete k člověku?
…Více
 než 40 žákyň a dvě učitelky byly znásilněny. Dívkám bylo od osmi do
 třinácti let. Vesničané přivedli 15 z nich na kliniku, kde pracovala
 dr. Basheerová. Dívky měly strašlivá zranění.
"Byl to hrozný incident. Byly to jen děti, vůbec tomu nerozuměly."
Když
 se lékařky zeptali pracovníci humanitárních organizací co se stalo,
 sdělila jim to. Dozvěděly se to úřady a o měsíc později přišli do
 jejího domu vojáci a zatáhli ji ven k čekajícímu vozidlu.
"Řekli
 mi: Vy jste těm lidem řekla o znásilněních v té škole. Proč jste to
 udělala? Mluvíte o znásilnění, ale nevíte, co to je. My vám to ukážeme."
Vojáci
 ji odvezli do chatrče. "Svázali mě na rukou a na nohou provazem a
 nechali mě. Myslela jsem, že mě zabijí. Pak ji tři muži postupně
 znásilnili.
"Kopala jsem, ale jeden mě pořezal nožem na
 chodidlech a pak mě pořezal na levém prsu. Jiný muž mě pálil cigaretou.
 Všichni tři mě znásilnili."
Dalšího dne přišli do chatrče další dva muži a znovu ji znásilnili.
Třetího
 dne ji muži vytáhli z chatrče a odvezli ji zpět do vesnice. Řekli jí:
 "Tak teď povídejte všem o svém znásilnění, víte teď, jaké to je."
citace: blisty
 zdroj: Telegraph
Co
 by tak mohl udělat český človíček proti něčemu, co se odehrává kdesi v
 Darfuru? A kde všude jinde člověk stále ještě věří v princip národní či
 kmenové dominance a síly, která jediná by měla vyřešit všechny naše
 nezralé projevy lidství?
Na vině jsou většinou všechny ty
 "národní zájmy". Snaha o to, aby moje skupina, skupina ke které patřím,
 aby hlavně tato skupina profitovala. Soucítíme se svým "národem",
 bojujeme o sebeurčení, ústy prezidenta Klause deklarujeme neochotu ke
 sjednocení s evropskou organizační strukturou a to vše jen z pocitu
 strachu.
Je krásné být hrdý na to, že jsem Čech. Ještě krásnější
 může být hrdost na to, že jsem Američan. Ale nejkrásnější by byla
 hrdost na to, že jsem člověk. Ale čím se vymezuji jako člověk? Jako
 příslušník národa mohu usilovat o prosperitu svého kmene. Je to jistě
 jednodušší, než usilovat o prosperitu lidstva.
Člověk se
 vymezuje vůči světu. Ale jeho vymezení je křížem, který si dobrovolně
 nosí. Také přesvědčení a vymezení Židů jako vyvoleného národa
 připravuje těmto lidem život plný útrap a starostí.
Pokud nám někdo znásilňuje dceru, připadá nám to zcela jiné, než když kdesi v dalekém Darfuru někdo činí to samé dcerám těch "druhých".
Není
 žádná šance, že by v blízké budoucnosti lidé ve svých činech snížili důraz na svoji
 národní identitu a převedli jej na tu lidskou. Přesto o
 tom sním. Sním o tom a nalévám si při tom do šálku další blyštivý
 pramen zlatavé tekutiny a ten se opět stáčí na dně mého šálku, tak jako
 spokojený had Uruboros.